Als kleine onderneming gaat het de laatste maanden goed, sterker nog een stuk beter dan verwacht. Dagelijks komen er nieuwe opdrachten binnen die behandelt moeten worden en als dit niet zo is zal dit leiden tot ontevreden klanten. Als ondernemer van een bedrijf wil je niet stil staan want zoals het bekende gezegde, tijd kost geld. Doordat er iedere dag nieuwe opdrachten binnen komen hebben de personeelsleden geen moment rust met als gevolg dat de kans groot is dat randzaken vergeten worden. Een van de zaken dat bedrijven vaak links laten liggen is de telefoon. Veel bedrijven onderschatten de telefoon want dit is een communicatiekanaal tussen het bedrijf en huidige maar ook potentiele klanten. Als de telefoon op ieder moment wordt aangenomen kan er belangrijke informatie uit voortkomen waarop de bedrijfsstrategie op kan worden aangepast. De personeelsleden binnen een goedlopende onderneming krijgen opdrachten die binnen een bepaalde periode volbracht moeten worden. De telefoon wordt hierdoor links gelaten dat leidt dat het bedrijf onbereikbaar is. Het is belangrijk dat een bedrijf bereikbaar is, ook op momenten wanneer het niet schikt. Een oplossing om toch bereikbaar te zijn ondanks dat de aandacht op hoofd- en randzaken legt, is om een inbound callcenter in te schakelen. Een inbound callcenter is een extern bedrijf die de verantwoordelijkheid tot zich neemt voor het beantwoorden van de telefoon. Zij hebben personeel met kennis en kunde in dienst zodat de inkomende oproepen goed worden afgehandeld. Het is verstandig om als bedrijf belangrijke informatie door te spelen naar dit soort bedrijven zodat zij de klant goed kan helpen. Daarnaast is het een goedkopere manier dan een personeelslid aannemen die de gehele dag de telefoon op moet nemen, het kan namelijk voorkomen dat een aantal uur lang geen inkomende oproep wordt ontvangen. De kosten die een inbound callcenter als Bizziphone hanteert hangen af van het aantal doorgeschakelde gesprekken. |
https://www.bizziphone.com |