Er zit muziek in de winkel

Muziek trekt publiek, dat is een wijsheid waarmee de meeste winkeliers wel bekend zijn. Maar muziek in de winkel is niet zo simpel als het aanzetten van een radio. De muziek moet wel afgestemd zijn op je doelgroep. Doe je dat goed dan kan muziek je omzet vergroten.

Klanten houden van muziek

Eerst de feiten. Uit Amerikaanse marktstudies blijkt dat jij als klant liever een winkel binnenstapt waar muziek gedraaid wordt, dan een winkel waar het stil is. Maar liefst 90% van de klanten heeft diezelfde voorkeur en verkiest dus de winkel waar muziek te horen is. 77% van het winkelend publiek zegt dat muziek in de winkel sfeer verhogend werkt en voor 60% van de klanten is het ook nog eens een reden om extra lang in de winkel te blijven. Klanten houden dus van muziek in de winkel. Maar niet alle klanten zullen dezelfde muziek kunnen waarderen.

Muziek voor je doelgroep

Loop je een trendy modezaak binnen, dan zal je niet verrast zijn als daar al even trendy beats uit de luidsprekers schallen, maar zou je diezelfde muziek ook bij een meubelboulevard vinden passen? Waarschijnlijk kijk je toch een beetje vreemd op als je bij het kopen van een nieuwe televisie in de winkel met death metal muziek begroet wordt. Het afstemmen van de juiste muziek voor het juiste publiek is dan ook een activiteit waarvoor veel bekende winkels inmiddels de hulp van QYN hebben ingeschakeld.

Een totaaloplossing zonder extra hardware

QYN biedt winkels een totaaloplossing aan waarbij voor de klant passende muziek gedraaid wordt door professionele DJ’s. De muziek wordt via het bestaande digital signage systeem afgespeeld, zodat de winkelier geen extra hardware hoeft te installeren. Dit biedt jou als klant een prettige shopervaring waarbij je onder het genot van bij jou passende tonen je aankopen kunt doen. Kortom, er zit weer muziek in de winkel.