De lokale vindbaarheid binnen Google

Google heeft onlangs een diepe duik genomen in de reizen van meer dan 2.900 echte consumenten door hun cross-device click data over een periode van zes maanden te volgen. Hoewel de reis van elke consument uniek is, heeft deze studie ons een goede kijk gegeven op hoe de “gemiddelde” trechter is getransformeerd. Een SEO specialist zoals Ralf van Veen biedt dit ook aan.

De voortdurend met elkaar verbonden reis van de consument is niet langer een lineair pad van ontdekking naar aankoop. Google ontdekte zelfs dat één enkele make-up-aankoop meer dan 40 organische zoekopdrachten en 125 digitale touchpoints genereerde. Uiteindelijk is de consument op zoek gegaan naar een locatie in de buurt om de aankoop te voltooien.

In een ander voorbeeld genereerde zelfs een lagere prijs voor de aankoop van een reep chocoladereep meer dan 20 touchpoints, omdat de consument verschillende producten en retailers onderzocht om aan hun behoeften te voldoen. Uiteindelijk besloten ook zij een bezoek te brengen aan een lokale winkel om de transactie persoonlijk af te ronden.

U kunt ervan uitgaan dat mensen uw winkel nog steeds in de echte wereld vinden en binnenvallen. Mensen wonen in uw buurt en weten dat u er bent. Maar hoe kunt u zien hoeveel klanten zijn beïnvloed door uw digitale marketinginspanningen? En is er een manier om te vertellen welke klanten uw kaartenlijst via organische zoekopdrachten hebben gezien ten opzichte van degenen die uw winkel hebben gezien tijdens het rijden?

Dit is het probleem waar lokale winkels mee te maken hebben – grote en kleine, particuliere en zakelijke, solopreeneur en franchisenemer. Last-click attributiemodellen houden simpelweg geen rekening met de vele touchpoints die de beslissing van de consument om uw fysieke drempel te overschrijden kunnen hebben beïnvloed.

Helaas is er geen enkele oplossing die u 100 procent inzicht geeft in elke online-to-offline transactie, maar u kunt deze methodologieën gebruiken om de lens te verbreden – zelfs als dit wordt afgeleid.

Offline afhaling vergemakkelijken met online bestellen
Om de lokale landingspagina van uw winkel verder te lokaliseren en te gelde te maken met “smart-bars” die lokale winkelproducten benadrukken die consumenten online kunnen reserveren en in de winkel kunnen ophalen (ROPIS). Gelokaliseerde gegevens kunnen helpen om content op maat te maken op basis van een verscheidenheid aan bronnen zoals eComm surfgedrag, inventaris op winkelniveau, weer, POS transacties en meer.

Dit is een van de eenvoudigere online-to-offline-transacties om op te sporen, en u kunt deze gegevens gebruiken om te extrapoleren naar grotere doelgroepen en groepen locaties.

Gerichte online naar offline coupons
Bied uw lokale bezoekers van de landingspagina een geo-targeted, serialized coupon aan. In-store couponing is de nieuwe oude in online-to-offline attributie, die krachtiger is gemaakt met personalisatieopties op basis van consumentengegevens. Het toevoegen van een eenmalige coupon kan het grootste nadeel van deze methode elimineren en het delen van gegevens elimineren. De acceptatie van de coupon en het inwisselen ervan binnen de winkel kan worden gebruikt om de coupon toe te schrijven aan een offline transactie.

https://ralfvanveen.com