DopShop.nl
Image default
Bedrijven

Waarom moet u samenwerken met een full service internet bureau? | Zicht Online

Social Media Manager
Belangrijkste KPI’s: Volgt, Indrukken, Aandelen, Indrukken
De rol van een social media manager is gemakkelijk af te leiden uit de titel, maar welke sociale netwerken zij voor het bedrijf beheren is afhankelijk van de branche. Bovenal stellen social media managers een posting schema op voor de schriftelijke en visuele inhoud van het bedrijf. Deze medewerker kan ook samenwerken met de content marketing specialist om een strategie te ontwikkelen waarvoor content op welk sociaal netwerk te plaatsen is.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

(Let op: volgens bovenstaande KPI’s verwijst “impressies” naar het aantal keren dat een bedrijf berichten op de nieuwsfeed van een gebruiker plaatst.)

Coördinator marketingautomatisering
Belangrijkste KPI’s: Open rate van de e-mail, doorklikpercentage van de campagne, (conversie)percentage van de leadgeneratie (conversie)-tarieven
De marketingautomatiseringscoördinator helpt bij de keuze en het beheer van de software die het hele marketingteam in staat stelt het gedrag van hun klanten te begrijpen en de groei van hun bedrijf te meten. Omdat veel van de hierboven beschreven marketingactiviteiten los van elkaar kunnen worden uitgevoerd, is het belangrijk dat er iemand is die deze digitale activiteiten kan groeperen in individuele campagnes en de prestaties van elke campagne kan volgen.

Inkomende marketing versus digitale marketing: Wat is het?
Op het eerste gezicht lijken ze op elkaar te lijken: beide komen voornamelijk online voor, en beide richten zich op het creëren van digitale content voor mensen om te consumeren. Dus wat is het verschil?

De term “digitale marketing” maakt geen onderscheid tussen push en pull marketingtactieken (of wat we nu ‘inbound’ en ‘outbound’ methodes zouden kunnen noemen). Beide kunnen nog steeds onder de paraplu van digitale marketing vallen.

Digitale outbound tactiek is erop gericht om een marketingboodschap direct voor zoveel mogelijk mensen in de online ruimte te brengen – ongeacht of deze relevant of welkom is. Bijvoorbeeld, de schreeuwerige banneradvertenties die je boven aan veel websites ziet, proberen een product of promotie op mensen te schuiven die er niet per se klaar voor zijn om het te ontvangen.

Aan de andere kant, marketeers die gebruik maken van digitale inbound tactiek gebruiken online content om hun doelgroep klanten aan te trekken op hun websites door het verstrekken van activa die nuttig zijn voor hen. Een van de eenvoudigste maar meest krachtige inbound digitale marketing activa is een blog, die het mogelijk maakt uw website te profiteren van de voorwaarden die uw ideale klanten op zoek zijn naar.

Uiteindelijk is inbound marketing een methode die gebruik maakt van digitale marketingmiddelen om online klanten aan te trekken, te betrekken en te verrukken. Digitale marketing, aan de andere kant, is gewoon een overkoepelende term om online marketing tactieken van welke aard dan ook te beschrijven, ongeacht of ze worden beschouwd als inkomend of uitgaand.

Werkt digitale marketing voor alle bedrijven?
Digitale marketing kan werken voor elk bedrijf in elke branche. Ongeacht wat uw bedrijf verkoopt, houdt digitale marketing nog steeds het opbouwen van koperspersonen in om de behoeften van uw publiek te identificeren en waardevolle online content te creëren. Dat wil echter niet zeggen dat alle bedrijven een digitale marketingstrategie op dezelfde manier moeten implementeren.

B2B digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-business (B2B) is, zijn uw digitale marketinginspanningen waarschijnlijk gericht op online leadgeneratie, met als einddoel dat iemand met een verkoper spreekt. Daarom is de rol van uw marketingstrategie het aantrekken en converteren van de hoogste kwaliteit leads voor uw verkopers via uw website en ondersteunende digitale kanalen.

Naast uw website, zult u er waarschijnlijk voor kiezen om uw inspanningen te richten op bedrijfsgerichte kanalen zoals LinkedIn, waar uw demografische doelgroep zijn tijd online doorbrengt.

B2C digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-consumer (B2C) is, afhankelijk van de prijs van uw producten, is het waarschijnlijk dat het doel van uw digitale marketing inspanningen is om mensen aan te trekken naar uw website en ze klanten te laten worden zonder ooit met een verkoper te hoeven spreken.

Om die reden is het waarschijnlijker dat u zich minder vaak concentreert op ‘leads’ in de traditionele zin van het woord, en meer op het opbouwen van een versnelde kopersrit, vanaf het moment dat iemand op uw website terechtkomt, tot het moment dat hij of zij een aankoop doet. Dit betekent vaak dat uw productfuncties in uw content hoger in de marketingtrechter staan dan voor een B2B-bedrijf, en dat u misschien sterkere calls-to-action (CTA’s) moet gebruiken.

Voor B2C-bedrijven kunnen kanalen zoals Instagram en Pinterest vaak waardevoller zijn dan bedrijfsgerichte LinkedIn-platforms.

Wat is de rol van digitale marketing voor een bedrijf?
In tegenstelling tot de meeste offline marketing inspanningen, stelt digitale marketing marketeers in staat om accurate resultaten in real time te zien. Als u ooit een advertentie in een krant heeft geplaatst, weet u hoe moeilijk het is om in te schatten hoeveel mensen daadwerkelijk naar die pagina zijn omgedraaid en aandacht hebben besteed aan uw advertentie. Er is geen zekere manier om te weten of die advertentie verantwoordelijk was voor een eventuele verkoop op alle.

Aan de andere kant, met digitale marketing, kunt u de ROI van vrijwel elk aspect van uw marketing inspanningen meten.

Hier zijn enkele voorbeelden:

U kunt ook zien hoeveel pagina’s het aantal pagina’s de

https://zicht.nl