Social media: adverteren of gebruikmaken van?

Social media: adverteren of gebruikmaken van?  De mogelijkheden met social media zijn eindeloos. Dat we je hier vandaag de dag ...

Social media: adverteren of gebruikmaken van? 

De mogelijkheden met social media zijn eindeloos. Dat we je hier vandaag de dag nog aan moeten introduceren, lijkt ons onwaarschijnlijk. Maar iets dat veel bedrijven niet realiseren, is dat social media ook veel voordelen met zich meebrengt voor de bedrijven zelf. Je hoeft hier namelijk niet alleen gebruik van te maken: je kunt er ook op adverteren. In deze blog leggen we deze twee mogelijkheden tegenover elkaar!

 

Gebruikmaken van social media

Er zijn tegenwoordig enorm veel kanalen waarop een bedrijf zijn boodschap kan verspreiden. Een zakelijke boodschap via LinkedIn, een informele boodschap via Facebook of Instagram en iets inspirerend via Pinterest – voor elke bedrijfssoort is het perfecte medium beschikbaar. Door hier simpelweg gebruik van te maken, zet je jouw bedrijf in een andere spotlight. Aangezien de meeste media vrij informeel zijn, laat je hier op unieke wijze een kijkje achter de schermen zien. Wie zijn jouw medewerkers en met welke trends houden jullie je bezig gedurende het maakproces? Door deze bezigheden op actieve wijze te delen en in te gaan op reacties van je volgers, zorg je voor binding, niet alleen op social media maar ook op je website.

 

Adverteren

Wil jij je focussen op een doelgroep die nog niet van jou weet, dan kun je social media ook inzetten om te adverteren. Dit kan op veel verschillende manieren. Of jij je nou op tekst of een visuele advertentie wil richten, via het juiste kanaal is alles mogelijk. Vrijwel elk social media kanaal heeft ruime targeting mogelijkheden, waardoor jij je richt op een groep mensen die overeenkomt met je doelgroep. Je kijkt naar demografische gegevens, maar ook naar bewezen interesses. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om je enkel te richten op een doelgroep die je website al bezocht heeft, maar je nog niet is gaan volgen online. Je laat zo mensen kennismaken met je product, of herinnert klanten eraan dat ze hun interesses bij jou kunnen uitvoeren.

 

Hulp nodig?

Kies jij voor simpelweg gebruikmaken van, of ben jij ook geïnteresseerd in adverteren? Een échte kenner van social media marketing weet dat de twee elkaar niet uitsluiten en dat ze het meest effectief zijn wanneer ze naast elkaar worden ingezet. Klinkt dit interessant, neem dan eens een kijkje op traffictoday.nl! Hier vind je uitgebreide informatie over social media marketing samen met de mogelijkheid om contact op te nemen met een ervaren digitaal marketing bureau. Succes!

 

https://www.traffictoday.nl/
Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Onderwijs

Kindercoaching als onmisbare tool voor docenten

Kindercoaching als onmisbare tool voor docenten Als docent heb je ongetwijfeld al vele tools in je onderwijsarsenaal: van lesmethodes en digitale hulpmiddelen tot pedagogische vaardigheden

Verbouwen

Bestaande muur isoleren voor lagere kosten

Een bestaande muur isoleren is een slimme investering als u uw woning energiezuiniger en comfortabeler wilt maken. Bij deze methode wordt er een isolerende laag

Aanbiedingen

Groothandel speelgoed: alles wat u moet weten

De wereld van groothandel speelgoed is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling. Als groothandel die een verscheidenheid aan speelgoed, geschenkartikelen en seizoensgebonden producten distribueert, is het

Winkelen

Ontdek de kracht van mediation in Rijssen

Conflicten zijn een onvermijdelijk onderdeel van het leven. of het nu gaat om zakelijke geschillen, familieproblemen of burenruzies, conflicten kunnen stress en spanning veroorzaken. mediation

Winkelen

Ontdek de magie van de manege in Meppel

Ben je een paardenliefhebber op zoek naar een paradijs om je passie te beleven? Dan zou je zeker eens een bezoek moeten brengen aan de manege